• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Zaspie zostanie wyburzona

Maciej Korolczuk
19 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami. Za kilka lat kładka na Zaspie ma zniknąć. Obecna konstrukcja jest kłopotliwa dla pieszych, osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami.

Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.



Czy to dobrze, że kładka na Zaspie zostanie wyburzona?

O planach gdańskich urzędników dotyczących wyburzenia przeskalowanej i szpecącej kładki dla pieszych informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. Wówczas pod uwagę brane były trzy koncepcje: częściowego wyburzenia kładki, całkowitego pozbycia się jej albo przekształcenia w ogrody, wzorem High Line, dawnej linii kolejowej w Nowym Jorku.

W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.

Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.

Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej. Jak może wyglądać przejście w poziomie chodników nad łącznicami al. Jana Pawła II z Rzeczypospolitej.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.

Wyburzanie kładki podzielone na etapy



- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.

Najpierw wymiana schodów



Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.

Opinie (730) ponad 10 zablokowanych

  • (93)

    Jeden z symboli myśli inżynierskiej PRL znika

    • 427 60

    • (10)

      A może wykopać tam tunel?

      • 22 26

      • (2)

        Który bedzie zalewany w czasie burzy

        • 51 0

        • Ale przed wyborami można przeciąć wstęge. A jak problem będzie uporczywy to zrobi się tam pływalnie i też będzie sukces

          • 28 4

        • Jak przy ulicy Burzyńskiego, to musi być zalewany, pani kierowniczko!

          • 7 1

      • widać myśl inżynierska PRL nadal żywa

        • 1 3

      • Załóżmy, że tunel kosztuje 50 mln złotych (5)

        zamiast brać te pieniądze z budżetu, wprowadźmy opłatę za przejazd samochodem - 1 zł.

        Okaże się, że nikt nie chce tamtędy jeździć. No, chyba, że po drodze sfinansowanej z podatków także emerytek czy rencistów (którzy mają problem z tą kładką), bo Janusz musi jechać szybko Golfem.

        Pieniądze w budżecie pochodzą od mieszkańców płacących podatki (NIE pochodzą z podatków w paliwie - te idą do budżetu centralnego). Rozwiązania drogowe powinny być budowane z podatków celowych (opłaty za wjazd do miasta, parkingi, posiadanie samochodu w mieście). Tyle tylko, że gdyby kierowcy rozumieli, że np. tunel pod Martwą Wisłą kosztuje każdego mieszkańca 10 zł dziennie (i tyle mieliby płacić za jazdę nim) to uznaliby, że wcale go nie potrzebują.

        Taka różnica między wyborcą a obywatelem.

        • 8 9

        • A gdyby tak pobierać 1zł od rowerzysty za przejazd... (4)

          I tylko z tych środków finansować budowę DDR, bo przecież tylko rowerzyści z nich korzystają, a za przejazd drogą 50gr bo współdzielą z kierowcami....

          • 18 7

          • Jeżeli moje podatki nie pójdą na kierowców, zgoda (1)

            I tak będę parę tysięcy rocznie do przodu.

            • 6 7

            • No widzisz a moje podatki idą między innymi na twoje ścieżki.

              • 4 0

          • każdy kilometr przejechany rowerem generuje dla miasta i jego mieszkańców (1)

            tzw. korzyści zewnętrzne (głównie w postaci oszczędności wydatków na ochronę zdrowia są szacowane w Europie na €0,28 do € 0,47 )

            Każdy kilometr przejechany samochodem generuje dla miasta i jego mieszkańców dużo większe koszty zewnętrzne, nie pokrywane wpływami z podatków (akcyzy i vat ze sprzedaży paliwa).

            lepiej myśleć niż grozić kijem komukolwiek

            • 10 8

            • podatki z paliw idą do budztu centralnego

              miasto nic z tego nie ma
              chyba że masz na myśli 500+ czy 300+

              • 1 0

    • XXI wiek i miasta nie stać na montaż wind i remont schodów??? (63)

      Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo ze ktoś ma interes do zrobienia kosztem pieniędzy publicznych własnego interesu. Windy, schody, schody ruchome nie!! ale przejście przez jezdnie jak w Pcimie TAK.

      • 53 49

      • Ale tam są windy... (3)

        • 37 3

        • to dlaczego miasto robi wszystko aby zniszczyć kładkę? (1)

          a remonty należy robić i wind i kładki i schodów

          • 32 27

          • Bo pewnie za te kilka(naście) lat i tak by była do wyburzenia ze względu na stan techniczny. Gruntowny remont może kosztować więcej niż postawienie czegoś mniejszego od nowa.

            • 35 6

        • A skąd Nowogrodzki troll ma to wiedzieć, skoro nigdy tam nawet nie był?

          Przyszedł mail z Ministerstwa Propagandy żeby PiSać, to troll PiSze..

          • 29 13

      • Dokladnie (50)

        Nie będzie się jak w Azji, robić autostrad przez osiedle a ludzie mają przemykac tunelami czy innymi kladkami. Trzeba uspokoić ruch. Tak wiem, nienawiść jest szczera, zabrać chce wolność wszystkim kochającym swoje samochody

        • 38 41

        • Bułki, zaopatrzenie do "twojego" warzywniaka niech tragarze donoszą, szerpowie mleko itd. (16)

          • 26 26

          • (7)

            Przynajmniej ludzie będą mieć prace. Zamiast jednego dostawczaka będzie rozwozić 10 tragarzy.

            • 12 19

            • (6)

              i placic za to w wiekszych cenach bedziesz Ty !

              • 27 5

              • (5)

                Stać mnie, cebularzu.

                • 4 17

              • (4)

                Czyli to dla twojej wygody bo cie stać

                • 12 1

              • (3)

                Czy to nie jest dokładnie myślenie kierowców?

                Nie pojadę autobusem, bo stać mnie na samochód...

                • 7 6

              • (2)

                Nie pojadę autobusem, bo nie wiem czy przyjedzie, rozumiesz deklu?

                • 7 1

              • (1)

                Przecież tak samo nie wiesz, czy Twój szrot ruszy.
                Więc skąd to oburzenie, deklu?

                • 0 2

              • Prędzej mój 'szrot' ruszy i mnie dowiezie, niż twój autobus się zjawi spóźniony na przystanku (o ile w ogóle się zjawi).

                • 1 1

          • a kto mowi o wywalaniu calkowicie ruchu? (5)

            januszowe myslenie: albo autostrada, albo nic. Mozna zrobic droge, po ktore nie bedzie sie dalo jechac szybciej niz 50

            • 32 15

            • Jak widać można zrobić mózg który działa wolniej.

              • 15 14

            • Tak wygląda typowa "dyskusja" na temat zmian w ruchu drogowym (3)

              Każda rozsądna propozycja ograniczania ruchu jest od razu atakowana pseudo argumentem o całkowitej eliminacji ruchu, o braku dróg dla dostawców i ogólnie o całej apokalipsie, czyli sprowadzanie dyskusji do absurdu.

              Dlatego nie ma co takim tłumaczyć i dyskutować, bo utwierdza to ich w przekonaniu, że ich argumenty coś znaczą i warto z nimi polemizować.

              • 29 6

              • Rzucanie hasłami typu "trzeba uspokoić ruch" nazywasz dyskusją? Rozsądną propozycją? (2)

                • 11 17

              • A jakie masz inne propozycje na zmniejszenie liczby wypadków w Polsce?

                Ograniczanie prędkości nic nie daje, bo wiekszość kierowców nawet nie uważa mandatu za skutek swojego zachowania, tylko za 'pecha miałem'

                A ciołkom trąbiącym na jadących przepisowo powinno się zwyczajnie zabierać prawo jazdy.

                • 24 7

              • oczywiście jest to propozycja rozsądna

                w Sopocie większość ulic ma uspokojony ruch i zadowoleni są wszyscy mieszkańcy - również kierowcy, za wyjątkiem mających trudności z elementarną refleksją.

                Ci potrafią tylko pomstować na inaczej myślących.

                Mają także trudności ze słuchaniem argumentów.

                • 3 0

          • zaopatrzenie do warzywniaka stoi w korkach spowodowanych przez ludzi

            przyspawanych mentalnie do foteli swoich dwuśladowych pojazdów, wożących swoje pociechy do szkół odległych od domu na 1,5 km lub mniej.

            Poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów kosztem niewielkiego ograniczenia komfortu ruchu pojazdów jest jedynym sposobem odwrócenia trendu stopniowego pogarszania się jakości życia w miastach.

            • 9 4

          • Biedacy w takiej Kopenhadze muszą niedojadać...

            • 5 2

        • Kolego... (25)

          Ludzie nie kochają swoich samochodów. Przynajmniej większość ich posiadaczy jest zmuszona do jazdy nimi żeby dojechać do pracy.
          Miasto i tak jest już dawno nieprzejezdne w godzinach szczytu.
          Chcesz je całkiem zablokować?
          Zrobia przejście na tym samym poziomie i będa czekać samochody i palić benzynę w miejscu. I ludzie będą czekać. Wszyscy będą stać, marnować czas i przy okazji będą mieć szansę na wypadek :)

          • 25 21

          • (24)

            Nikt nie jest zmuszony dojeżdżać samochodem. Jeśli ktoś jest na tyle głupi, że woli stać w korku aby dojechać parę kilometrów do roboty, to jego problem. Alternatywy są i to nie jedna. Nie można tworzyć infrastruktury pod takich właśnie samochodziarzy, którym się wydaje, że to ich jedyny transport.

            • 20 17

            • Alternatywy? (10)

              Polecam wejść czasem na "raport trójmiasta" i poczytać o tych alternatywach i ich codziennych awariach. Druga sprawa, transport publiczny się nie synchronizuje ze sobą na pętlach przesiadkowych, nie znajdziesz idealnego połączenia między dwoma krańcami miasta.

              • 23 10

              • Obwodnica tak samo w tym raporcie codziennie stoi... (9)

                Więc Twój argument jest trochę od czapy

                • 19 2

              • Szczerze? (8)

                Wolę wygodnie siedzieć w swoim aucie stojąc w korku na obwodnicy, niż stać w zatłoczonym autobusie mknącym buspasem. Do tego nikt mi spod pachy nie śmierdzi, nie muszę słuchać płytoteki DJ'a bez słuchawek, miłosnych rozterek 13latek i historii chorobowej c*otki Halinki..

                • 18 15

              • Twój wybór. (7)

                Gorzej, że jednocześnie krzyczysz, jak to bardzo kierowcy są uciskani i należy im się więcej infrastruktury, kiedy za te pieniądze można by zrobić porządek z tym zatłoczonym autobusem i rozwiązać problem.

                • 12 6

              • Jak na razie, to najwięcej krzyczą tacy jak ty. (6)

                "... za te pieniądze można by zrobić porządek z tym zatłoczonym autobusem i rozwiązać problem...". I niby jaki masz pomysł na higienę współpasażerów, chamstwo młodzieży i trajkoty w komunikacji miejskiej?

                • 7 6

              • Więcej luzu w autobusach i klimatyzacja. (1)

                Do tego działająca ochrona wypraszająca żuli i pozamiatane.

                Co do tego, kto krzyczy, polecam komentarze pod dowolnym artykułem o remoncie/budowie ulic. Zaraz jest wyliczanka, jak to źle kierowcom i jak im się należy...

                • 8 3

              • Ale ja nie pisałem o żulach. Niestety, ale Polacy nie dbają o higienę.

                A jak się wraca popołudniowy kursem, w gorący dzień.. to otwarte okna nie wyrabjają.

                • 3 2

              • dlaczego piszesz, że krzyczę jak nie używam dużych liter? (3)

                dlaczego nie bierzesz pod uwagę możliwości docierania do pracy/ szkoły inaczej niż tylko własnym samochodem lub komunikacją zbiorową?

                Wystarczy zauważyć, że na krótkie odległości wystarczy spacer, rower, hulajnoga, rower publiczny, rower wspomagany elektrycznie, dla niewydolnych nawet rower trójkołowy.

                Gdy miasto jest pocięte drogami pseudoszybkiego ruchu amatorzy wszystkich ww. opcji mają w plecy. Gdy oni się zdecydują, to i ty Kubusiu przyspawany mentalnie do samochodu będziesz miał lepsze warunki zaspokajania swojej potrzeby zachowania poczucia własnej wartości.

                Zwróć jednak uwagę, że takim jak ty najbardziej w mieście ruch blokują inni myślący tak jak ty.

                Jak to zrozumiesz, stopień rozumienia czynników wpływających na twoją jakość życia podniesie się radykalnie.

                • 6 4

              • (2)

                Juz ci tlumacze bo twoje miasto daje pozwolenie na budowe wilkich budynkow korpo w srodku miasta a dzielnice buduje obrzeżu wiec musisz sie przebijac przez cale miasto a na drugi koniec miasta cisniesz zeby dzieciaka do przedszkola zawiesc bo tam sie akurat dostalo. Zrobcie porzadna komunikacje przedszola i szkoly na dzielicach i wtedy bede jezdził komunikacja

                • 7 4

              • Nie ma za co, trzeba remontować drogi.

                • 2 0

              • mam wrażenie, że chyba niewiele kumasz

                komunikacja miejska naprawdę nie jest jedynym poważnym substytutem jeżdżenia samochodem do pracy.

                • 1 1

            • (6)

              Zobacz gdzie budowane sa wszystkie osiedla na obrzezach do roboty 20,30 i wiecej km jak ci ludzie mają dojechac skoro transport publiczny tam lezy i kwiczy. Wiem kupic mieszkanko w centrum za
              8-16tys za m2 ale za co..musisz zarabiac co najmniej 5_6 tys na reke druga polowka rowniez.

              • 12 5

              • 20-30 kilometrów? (5)

                gdzieś pod Tczewem?

                O czym ty piszesz? Przyjedź tramwajem na Piekarniczą, tam się mury pną do góry, a tramwaj krąży do centrum co 3-5 minut.

                Rowerem do centrum nie więcej niż 15 minut.

                • 4 4

              • Piekarnicza to nie poludnie gdanska

                • 6 1

              • Tramwaje mają kilka awarii dziennie (3)

                • 5 2

              • Zazwyczaj po kolizji z samochodem... (1)

                • 2 3

              • Fakt albo z płotami. Akurat jak wypadają ze schrzanionych szyn.

                • 1 0

              • dlatego więcej osób przesiada się z samochodu na rower

                niż na tramwaj.

                Jedynie SKM jest alternatywą poważnie traktowaną przez kierowców, jeśli jeździłaby w takcie 5 minut lub częstszym.

                • 0 1

            • (4)

              Mam dla Ciebie szokującą wiadomość, niektórzy robią nawet ponad 100km dziennie na dojazdy do pracy.

              • 10 3

              • przeciętna odległość pokonywana do pracy rowerem wspomaganym elektrycznie (2)

                sięga 12 km, to znaczy, że jest wielu dojeżdżających tym środkiem transportu z odległości 30 km.

                Ile osób / jaki procent ludności województwa pomorskiego mieszka dalej niż 30 km od najbliższej stacji kolejowej położonej na linii Tczew - Wejherowo przez Gdańsk, Sopot i Gdynię?

                Przypuszczam że pomijalnie mały.

                • 2 4

              • Zima, minus 25 stopni a ja rowerem dygam 15 km. (1)

                na sama myśl o tym wyczynie co dzień przez 2 miesiące jest mi już bardzo goraco.

                • 0 0

              • Wyobrażasz sobie przy tych -25 przejść z buta 1,5km?

                Czas marznięcia ten sam, a nie musisz skrobać samochodu/odśnieżać wjazdu do garażu.

                • 0 0

              • I na pewno by się ucieszyli jakby dojeżdżający 1,5km dziennie nie blokowali im drogi...

                • 6 0

            • Serio. Proszę podaj mi alternatywę na dojazd komunikacją z nowego portu w okolice lotniska. Ale taką żebym dojechał chociaż w te pół godziny - tak jak samochodem i żebym miał pewność, że autobus przy GB nie będzie spóźniony 20 min na pierwszym przystanku. Bardzo chętnie kupię wtedy sieciówkę na ztm.

              • 1 0

        • (6)

          to zlikwiduj jeszcze tunele pod torami kolejowymi. Przecież ruch w miastach musi być uspokojony. Do tego starsi ludzie osoby z dziećmi i niepełnosprawne nie mogą się dostać zwyczajną drogą na pociąg.

          • 4 2

          • Troll czy przyspawany mentalnie do swoich poglądów? (5)

            Uspokajanie ruchu kolejowego jako element polityki uspokajania ruchu w mieście?

            Oczywiście poprawa dostępu pieszych (w tym niepełnosprawnych) do stacji SKM w Gdańsku to powinien być priorytet w polityce inwestycyjnej miasta.

            Pierwszy przykład potrzebnych działań: tunel dla pieszych z dostępem do południowej strony peronów SKM na stacji Gdańsk Oliwa (może być rampa tak jak na stacji Gdynia Główna).

            • 4 4

            • (3)

              to się decyduj albo likwidujesz te okropne tunele albo je budujesz. Można zrobić zastosowanie takie jak na przystanku Gdańsk Zaspa gdzie ludzie mogą legalnie przejść przez tor kolejowy. Bez niego dojście gdziekolwiek byłoby dla niepełnosprawnych i matek z dziećmi ogromną trudnością.

              • 2 2

              • Transport zbiorowy traktuje się inaczej. Jest najbardziej efektywny ekonomicznie

                • 3 2

              • Wiadomo, lepiej by było mieć tory na wiadukcie albo pod ziemią

                A przejście na wysokości gruntu. Ale jak się nie da, robisz najlepszą możliwą rzecz.

                • 2 0

              • małe tunele pod koleją dla pieszych i rowerzystów tak

                duże tunele dla samochodów niekoniecznie

                tunele dla pieszych pod drogami dla samochodów nie

                czy jeszcze ci trzeba wyjaśniać proste rzeczy, czy dalej nie kumasz?

                • 2 1

            • Rampa to rodzaj kładki?

              • 0 2

      • windy akurat są - wybudowane kilka lat temu (4)

        ale właśnie skończył się okres trwałości UE to likwidują

        • 17 3

        • fundusze przeznaczone na windy i ich utrzymanie powinny być przeznaczone na budowę kładek (3)

          projektowanych obecnie.

          Mleko się rozlało, całe szczęście że pojawiły się próby wyprostowania błędnych decyzji.

          Priorytetowe działania w mieście to poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów.

          Uspokojenie ruchu, przejścia w poziomie jezdni lub kładki bez schodów umożliwiające przejście pieszych i rowerzystów do przystanków SKM lub innego transportu szynowego.

          • 2 2

          • (2)

            W urzedzie pracujesz czy z tej partii rowerowej jestes?

            • 3 2

            • Chciałbym, żeby ktoś z takimi poglądami jak wyżej był z urzędu...

              • 2 2

            • pudło. Nie jestem pracownikiem urzędu, nie należę do żadnej partii

              jestem z obywatelskiego ruchu myślących mieszkańców.

              Mam wrażenie, że należysz do nieformalnej partii bezrefleksyjnych użytkowników samochodów.

              • 2 1

      • (2)

        Najłatwiej napisać by po montować schody ruchome, widny itp. Ale już o późniejszym utrzymaniu nikt nie wspomina. Co jeżeli za 10 lat części do tej windy lub schodów będą niedostępne? Miasto może odnowa wymieniać z naszych pieniędzy?
        Poza tym, ta kładka jest w opłakanym stanie technicznym i czas najwyższy by odeszła w niebyt.

        Ludzie uważają, że inwestycje publiczne to wydatek kilku set złotych - w końcu on za tyle kupił kostki betonowej, to miasto nie może?

        • 9 1

        • Skoro miasto stac na tak wiele roznych dobr ekskluzywnych (1)

          To tym bardziej powinno być je stać na te najbardziej podstawowe, to przecież oczywiste.

          • 2 3

          • warto, by miasto prowadziło rachunek kosztów - korzyści

            wtedy by się okazało, że najbardziej efektywne są inwestycje w infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów.

            • 2 0

    • najprościej... (3)

      najprościej wyburzyć , rozwalić ,zniszczyć...zamiast wyremontować to na łatwiznę...

      • 28 30

      • Przestańcie.

        Pomyślcie o wszystkich, którzy coś dźwigają lub mają kłopoty z chodzeniem. Jak mają się przedostać przez te schody, windy od czasu do czasu nie działają.

        • 19 5

      • Przecież ten klamot i tak prędzej czy później byłby do wyburzenia.

        • 1 0

      • żeby to chociaż wyglądało

        ale ani praktyczne ani ładne to

        • 1 2

    • to skrzyzowanie winno byc przebudowane na normalne.. bo to CHYBA jedyne skrzyzowanie wielopoziomowe kolizyjne! (1)

      • 28 5

      • bo taka była myśl inzynieryjna za PRLu

        wybudowali trzy poziomowe skrzyżowanie i postawili tam 4 znaki STOPu

        • 1 0

    • nienawidzę komuny (6)

      ale wtedy przynajmniej była jakaś myśl inżynierska spożytkowana dla dobra ludzi. Gdyby nie drogi budowane w PRLu z przepustowością obliczaną na wyrost, teraz jeździlibyśmy konno po przedwojennym bruku

      • 20 14

      • Albo byśmy mieli działający transport zbiorowy (5)

        Jak na zachodzie.

        • 6 8

        • mielibyśmy także spójną sieć dróg dla rowerów i pieszych. (4)

          zachód też miał swoje okresy zafascynowania pojazdami, wiele miast się z tego wycofuje bardzo radykalnie, z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.

          Inspirującą wyobraźnię planistów jest idea miasta 8-80 - miasta taniego, bezpiecznego dla dzieci w wieku 8 lat i seniorów w wieku ponad 80 lat.

          • 2 3

          • (3)

            Ale to ma isc z rozwojem komunikacji, na zachodzie jest metro itd.

            • 2 1

            • U nas jest SKM i PKM (2)

              Mało na razie, ale spełnia tą samą rolę.

              • 3 4

              • Hahahahahahahahaha... (1)

                • 2 3

              • chyba powinieneś posłuchać bajki o wężu...

                ssss...z tego portalu

                • 0 3

    • od razu niech postawia znak "Zakaz wjazdu pojazdom powyzej 3,5 metra"

      bo bedzie sie powtarzac historia z TIRami na Hallera, które chcą zabrac most ze soba

      • 4 1

    • Cała zaspa wygląda jak myśl inżynierska PRL, powinniśmy otoczyć ją płotem i kasować za zwiedzanie tego skansenu.

      • 4 12

    • No to mamy świetny stan finansów Gdańska

      skoro wybudowanie 4 przejść ulicznych trzeba rozkładać na lata. Brawo

      a na mojej ulicy nadal tylko resztki asfaltu z 1966 roku

      • 4 0

    • Powinni to zachować ku pamięci. Jedyne na świecie 3-poxiomowe skrzyżowanie kolizyjne. Polak potrafi.

      • 3 0

    • No i dobrze

      Ja np bałam się tamtędy chodzić. Poza tym ten obiekt jest paskudny.

      • 0 0

  • Brawo (42)

    Wkońcu Gdańsk staje się miastem przyjaznym dla pieszych.

    • 200 370

    • "przyjazne" prosto na cmentarz (12)

      • 39 34

      • Zakładasz jazdę niezgodnie z przepisami? (7)

        Z góry zakładasz wjazd na czerwonym świetle lub nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na pasach?

        Zacznij zmieniać Świat od siebie!

        • 29 22

        • (1)

          Wejście na czerwonym świetle czy wtargnięcie na przejście ze słuchawkami na uszach.

          • 32 12

          • Niezatrzymanie się na zielonej strzałce

            Czy wtargnięcie na przejście z włączonym radiem w samochodzie?

            • 24 17

        • przykłady z ostatniego roku z mniej więcej tego samego miejsca (4)

          al. Jana Pawła II pasy co kilkaset metrów, sygnalizacja świetlna, ofiary śmiertelne, al. Rzeczpospolitej zero pasów - zero wypadków

          • 28 7

          • Długa, 0 samochodów, 0 wypadków. (2)

            Wniosek nasuwa się sam.

            • 14 14

            • (1)

              Poza pobiciami i kradzieżami...

              • 0 0

              • Dobry argument

                Ale z drugiej strony, na bezkolizyjnej A1 też się kibole tłukli, więc chyba zostaje z tym żyć...

                • 0 0

          • zero wypadków na al. Rzeczpospolitej?

            wolne żarty.

            limit prędkości powyżej 50 km/h w mieście to prowokacja do wypadków między "miszczami" kierownicy , którzy jeżdżą "szybko ale bezpiecznie" (do czasu).

            • 6 20

      • (3)

        Rozwijając Twoją teorię to lepiej by było żeby piesi w ogóle nie mieli prawa przechodzenia przez ulicę, chyba że w jakiś tunelach albo składkach. A wszystko to dla wygody osoby siedzącej w samochodzie, której nie chce się użyć jednej stopy do naciśnięcie hamulca. Tą świętą stopą można naciskać tylko na gaz.

        • 11 11

        • (1)

          Nie, wszystko to dla wygody tych co korzystają z komunikacji miejskiej.

          • 5 4

          • do przystanków komunikacji miejskiej trzeba jakoś dojść lub dojechać

            najlepiej pieszo lub rowerem.

            Dlatego stawianie na likwidację barier ruchu pieszych i ten projekt ma sens.

            • 6 3

        • Spoko będzie bezpiecznie, ale będą tu się robić ogromne korki.

          • 3 4

    • (9)

      Jestem pieszym i schodów się nie boję, ale nie którym nic się nie chce, po prostu leniwi

      • 45 35

      • Niektórzy są starzy, słabi lub niepełnosprawni. . (6)

        • 44 16

        • (5)

          WINDY!

          • 14 9

          • Działające czy nie? (4)

            • 15 2

            • Działające (3)

              wwoziłem rower w niedzielę

              • 18 3

              • a pogoda u nas była dwa lata temu w środę po południu (2)

                nie ma to jak wiedza anegdotyczna.

                Przypuszczalnie kolega autora posta na temat braku wypadków na alei Rzeczpospolitej.

                • 3 2

              • A Twoja wiedza jaka jest? (1)

                Twierdzisz, ze w tym momencie tam jesteś i windy nie dzialaja?

                • 5 1

              • wiem, że windy ulegają częstszym awariom niż tramwaje

                • 1 0

      • (1)

        No właśnie jak się nie chce tyłka po schodach ruszyć to im postawili przy schodach windy ale też widać za ciężko niektórym. Jak kogoś tam samochód stuknie bo będzie biegł na tramwaj to niech winę bierze na siebie pomysłodawca wyburzenia tej kładki.

        • 23 28

        • Jeśli będzie przebiegał w niedozwolony miejscu to jego wina ale jeśli będzie przechodził albo ewentualnie przebiegał na pasach to już wina kierowcy. I tyle w temacie. Jeśli kierujący pojazdami nie zaczną traktować pieszych jak równoprawnych uczestników ruchu to w końcu będą mieć sygnalizację świetlną co 50-100 metrów i sami będą sobie winni.

          • 6 11

    • chyba dla leniwych (14)

      którzy nawet w centrach handlowych musza jeździć schodami ruchomymi i platformami, o windzie nie wspomnę...

      • 21 23

      • Do tego one służą. (13)

        Rozumiem, że ty leniwy nie jesteś i na obiad sam polujesz?

        • 14 15

        • dla leniwych są też przejścia dla pieszych na poziomie jezdni (10)

          a niestety dla Ciebie tych pieszych jest więcej niż kierowców w mieście.
          Pamiętaj, że miasto powinno się rozwijać wpierw zważając na potrzeby pieszych, a później całej reszty

          • 14 11

          • Każ to sobie na nagrobku napisać :-) (7)

            • 10 10

            • Może w końcu pora zacząć ścigać morderców? (6)

              A nie zwalać winę na ofiary?

              • 12 8

              • Hmmmmmm... (5)

                Jestem pieszym, nie posiadam samochodu i codziennie widzę dziesiątki zombie na przejściach dla pieszych, słuchawki na uszach, nos w smartfonie i lezie toto bezmyślnie nawet nie patrząc czy może. Instynkt samozachowawczy poniżej zera.

                • 26 3

              • no tak

                i codziennie dziesiątki zabitych i rannych pieszych na ulicach Gdańska ;) Pieszy powinien czuć się bezpiecznie, niezależnie czy przechodzi na zielonym po pasach czy tunelem.
                Jedno zawsze mnie zastanawia, dlaczego zielone dla pieszych pali się krócej niż dla kierowców, w końcu to kierowca siedzi sobie wygodnie w fotelu :)

                • 13 15

              • Jesteśmy jednym z niewielu krajów, gdzie to problem pieszego.

                Wszędzie indziej ma pierwszeństwo i to kierowca ma się martwić.

                A słuchawki na uszach nic nie zmieniają, jak idziesz na słuch zamiast się rozglądać, rozwali Cię pierwszy napotkany Leaf albo inna Tesla...

                • 9 15

              • jasiu mnemonik: nie udawaj symetrysty moralizatorze (2)

                • 5 0

              • nie udaję i nie zamierzam udawać :) (1)

                A to co tu robię, to głoszę tylko pogląd, że jednostką nadrzędną w mieście jest pieszy i to w pierwszej kolejności pod niego powinno się projektować infrastrukturę, dopiero później dla rowerzystów, komunikacji miejskiej itd. itp. Tymczasem u nas jest zupełnie na odwrót, Ci którym jest najwygodniej, najwięcej krzyczą i wymagają nie dając jednocześnie nic ponadto

                • 11 6

              • sorry, mój post był do twojego przedpiścy

                • 1 0

          • (1)

            Piesi tam chodza od 30 lat i wszyscy dawali rade ale teraz znalazlo sie kilku co nie daja wiec trzeba to zmienic

            • 15 2

            • A co mieli zrobić?

              Wkurzają się i idą dalej.

              • 3 1

        • Schody (1)

          Schody ruchome sluza do chodzenia po nich. A u nas wszyscy stoją....

          • 7 3

          • nie wszyscy.

            Ja regularnie chodzę po nich.

            Nie uogólniaj - to popularny błąd myślenia.

            • 6 2

    • ale za tyle pieniądzy?

      Ciekawe jak to zrobią.. można zastosować inne rozwiązanie a nie fortunę na 4 przejścia...

      • 1 2

    • Racja, Kurcze jak tam wiało!!! Iść sie nie dało!!!

      • 1 0

    • Zły pomysł

      Spowolni to ruch samochodów, a niejeden przechodzień tu zginie

      • 2 2

    • cmoku! nie mieszkasz na Zaspie wiec sie nie wypowiadaj!!!

      Kladka musi zostac!

      • 1 0

  • Założę się że kładka przeszkadza seweloperom (26)

    Ich plany jej nie uwzględniają.

    • 519 125

    • (2)

      Pieniądz rządzi światem, człowiek nie liczy się.

      • 27 6

      • A kto ci zabrania żyć bez pieniędzy ? (1)

        Na śmietnikach można znaleźć wystarczająco dużo żywności nadającej się do spożycia więc w czym problem?
        Może wtedy będziesz się liczył......

        • 18 25

        • Trójmiejscy freeganie. Szukają dobrego jedzenia w śmietnikach

          Był o tym artykuł na tym portalu w maju 2016

          • 2 1

    • (17)

      Dokładnie bo na rogu chcą postawić kolejne wieżowce. Znowu działanie na szkodę mieszkańców.

      • 46 16

      • widać znajomość tematu.... (10)

        Proponuję zapoznać się z planami - to co się buduje to dwa bloki wysokości 5 pięter. A jeżeli chodzi o pas startowy to w związku z odwołaniem się spółdzielni SM Młyniec - firma Budimex przygotowuje się do odsprzedaży terenu oferentom zainteresowanym budową magazynów dla swojej firmy i dla kolejnego centrum handlowego. - Wieżowców nie będzie - będzie mega większy ruch samochodowy :)

        • 17 16

        • (6)

          Kur....a a chcialem tam kupic kawalerke i d*pa won z centrem handlowym

          • 10 3

          • Kup w Zajezdni Wrzeszcz, do morza tyle samo (5)

            • 2 0

            • Do morza? (4)

              Raczej do szamba.

              • 5 3

              • (3)

                Szambo masz w ogródku

                • 3 3

              • Nie wiesz głąbie kapuściany że kąpieliska są zamkinięte (2)

                bo w morzu gnojówa pływa?

                • 5 2

              • Sinice pływają kołku (1)

                • 1 0

              • Jedno i drugie. Na triathlonie nie było pływania bo e-coli sanepid znalazl i zamknęli kąpieliska. Teraz dodatkowo pojawiły się sinice.

                • 0 1

        • Bedzie milion wiekszy ruch samochodowy

          Bo nie powstaną nowe apartamentowce?

          • 4 4

        • Budowa obecnych budynków chyba już naruszyła prawo w wielu aspektach więc jeszcze więcej paragrafów chcą naruszyć?

          • 3 4

        • Skąd to info o tym budimexie i magazynach?

          Gdzie można o tym się dowiedzieć?

          • 3 0

      • Na szkodę mieszkańców to działa ta kładka.

        • 6 16

      • Projekt budowy kolejnych budynków INPRO jest znany od dawna, nie koliduje z istniejącym przejściem (4)

        • 10 1

        • (3)

          Przy budowie budynków INPRO przecież chyba naruszono kilka paragrafów?

          • 3 5

          • Jakich ? Pisałem o kolejnych budynkach które maja powstać obok istniejących sześciu wież City Parku (2)

            • 3 0

            • (1)

              zabrali pod budynki część parku od strony pętli tramwajowej.

              • 3 5

              • Wzięli i zabrali ? Gdyby plan na to nie pozwalał to budynki by tam nie powstaly

                • 4 0

    • Przywrocic Lotnisko a ten taras widokowy zostawic. lotnisko juz nie lecha walesy. (4)

      • 5 8

      • Pisuarze won (2)

        Goń się pisuarski trollu

        • 8 9

        • (1)

          ooo, troll bolkowy daje znak, tzn bredzi coś bo na tyle stac po 6 klasach podstawówki, podobnie jak mentora z totolotkiem

          • 5 5

          • medrcy bolka - odnajduja sie w jego belkocie ;)

            • 1 1

      • Tak tylko powiem, ze...

        ...jak ladowac, to tylko na Lechu!

        • 0 1

  • Czy wyburzenie kładki (40)

    Jest zgodne z konstytucją?

    • 316 64

    • tamtedy idą na posiedzenie sędziowie SN (4)

      to zamach na wolność sądów!

      • 51 18

      • (2)

        Ale zabawne PiSokatolu!!!

        • 17 33

        • To Błazenada

          Opozycji akurat...

          • 14 8

        • Ale ty tolerancyjny jesteś.

          Pewnie najgłośniej drzesz mordę nie: katofaszystowską, pisowską, zaściankową, narodową itd. na spędzie u owsika?
          Taka twoja wolność, mi wolno innym nie... Idź sobie już stąd i zostaw nas Polaków w spokoju.

          • 4 3

      • Pisuarski sort od koryta

        Pisuarskie trepy wy nie znacie ani konstytucji ani pojęcia trójpodziału władzy. Jak was juz wasi guru o was powiedzieli - ciemny lud to kupi hahaha i kupujecie jak to ciemniacy

        • 4 4

    • smieszne i na topie.... (31)

      ....robcie sobie jaja,robcie.Nic nie jest dane na zawsze a zwlaszcza demokracja.Maly zawistmy dyktatot z Zoliborza jeszcze da wam lekcje.Zrozumiecie gdy zabiora wam internet,komorki a o paszport bedziecie skomlec...to juz kiedys bylo....

      • 36 44

      • Zieeeeew (19)

        Straszenie partią rządzącą, działa na kilku ubeków, na ludzi już nie.

        A na temat to podobno Rzepliński przechodzil raz chwiejnym krokiem przez te kładkę, więc trybunał stanu dla jej niszczycieli, nomen omen: murowany!

        • 28 21

        • Dobrze, że piotrowicz śmiga wyprostowany jak strzała, jak za starych dobrych czasów, Wallenrod jeden (18)

          • 26 10

          • A niech śmiga każdy. (17)

            Byle zgodnie z konstytucją.

            • 9 2

            • macie poiltykę (16)

              PO, Nowoczesna, kod, obywatele RP, ekoterroryści i środowiska „Gazety Wyborczej” czy „Newsweeka” to dzisiejsi targowiczanie, którzy chcą utrzymania niekorzystnego dla rozwoju kraju, ale korzystnego dla nich status quo. Aby to uzyskać, szukają pomocy u swoich niemieckich i unijnych protektorów, tak samo jak targowiczanie poszli na kolaborację z Rosją, Prusami i Austrią. Targowicę zawiązano w 1792 roku pod hasłem „Obrony Zagrożonej Wolności”. W ramach udzielonej pomocy Polska znikła w zaborach na 123 lata z map europy. Czy nie przypomina to aż nadto hasła „obrony zagrożonej demokracji”, głoszonego przez Komitet Obrony Demokracji i innych obrońców aktualnego status quo? Analogia jest oczywista.

              • 22 28

              • jeżeli robisz analogie do Targowicy, to nie możesz zapomnieć o biskupach... (7)

                chyba, że to ta niewygodna część historii albo brakuje jej w przekazie w toruńskiej rozgłośni, wzgl. w "wieczorynce" o 19.30 w 1 programie tv

                • 34 6

              • A co ma biskup (6)

                Do konstytucji?

                • 5 13

              • Targowica -> historia -> sprawdzić (5)

                • 15 3

              • A w czym problem? (4)

                Byle sprawdzanie było zgodne z konstytucją...

                • 4 3

              • Byle twój każdy problem był w zgodzie z konstytucją (3)

                • 2 0

              • NASZ (2)

                Każdy problem ma być zgodny z konstytucją, bo to nasze państwo... Państwo gdzie prezydentem powinien być pewien skromny elektryk ze stoczni...

                • 5 0

              • Może i być sługus długopis bez własnego zdania. (1)

                Byle by nie łamał konstytucji.

                • 7 1

              • A nie posiadanie własnego zdania

                Łamie konstytucję??

                • 1 1

              • ale Ty masz nasr*ne (5)

                człowieku rozmontowali TK, biorą się za SN i chcesz mi powiedziec, że to dla poprawy funkcjonowania sądu ? a może rozliczenia komunistycznych sedziów ? (jest jeden z tamych czasow- popierany przez prezydenta notabene) trzeba byc durniem zeby nie ogarnac do czego dazy ta ekipa.

                • 11 9

              • Akurat "rozmontowanie" zabetonowanych i skorumpowanych (4)

                Sądów, wyjdzie na dobre wszystkim.

                Tobie też.

                • 9 8

              • Zwłaszcza jak wrzuca swoich... (3)

                Gościu widzę że chcesz aby każda większą sprawa kończyła się w trybunalach międzynarodowych albo po latach okazywało się że ludzie byli niewinni... Bo cóż jest zbrodnia musi być kara nie ważne kogo ukarac ważne by karać.

                • 4 4

              • Czy karanie jest zgodne z konstytucją? (1)

                • 2 1

              • konstytucja ma zapisy na temat trybunału stanu

                o karaniu są przepisy prawa karnego, które powinny być zgodne z konstytucją.

                • 1 0

              • Ak - jeśli jest zbrodnia, to by była za nią kara dany czyn musi być określony w przepisach prawa jako zbrodnia

                interpretacja powinna należeć do niezależnych sądów i niezawisłych sędziów.

                Teoria, że każde "przestępstwo" lub "zbrodnia" musi zostać ukarane była głoszona przez teoretyków państwa nazistowskiego i innych państw autorytarnych.

                • 0 1

              • Marian no TY?

                ???

                • 1 0

              • HAHA

                ale wyprany mózg.

                • 0 0

      • Może tak być (2)

        jeśli większość tego zechce.

        • 3 4

        • Doprawdy ?! (1)

          Większość mieszkańców Prus Wschodnich poparła Hitlera i jego wizję 1000 letniej Rzeszy.
          Potem zostali przerobieni na paszę dla węgorzy w Zalewie Wiślanym.
          To tak dla przypomnienia czym się kończy arogancja większości.....

          • 9 10

          • No czym sie konczy arogancia wiekszosci mieliśmy swietny przyklad podczas ostatnich wyborow

            • 8 0

      • (3)

        Nie będą skomleć Judasze tak mają

        • 2 2

        • Opozycja sprzedajna juz skamle... (2)

          • 7 8

          • Masz rację, opozycja do Adamowicza skamle cały czas. (1)

            Marna pisowska banda....

            • 6 6

            • Adamowicz...

              Pa pa

              • 4 7

      • Prorok czy co? (1)

        • 1 0

        • Oby

          • 0 0

      • Obudził się

        Nic nie jest dane raz na zawsze, a zwłaszcza władza, trzeci rok, wypadałoby już zrozumieć.

        • 1 0

      • co to jest "dyktatot"

        moze naucz sie pisac najpierw.

        • 0 2

    • a czy komuch , donosiciel i odznaczony orderem

      za PRL prokurator Piotrowicz jest zgodny z linią partii?

      • 18 2

    • tak, oczywiście, zwłaszcza z jej artykułem na temat zrównoważonego rozwoju

      • 1 0

    • Trzeba dodać to pytanie do planowanego referendum.

      Jest tak samo kuriozalne jak proponowane przez PRP

      • 0 0

  • Chcą zniszczyć jedyne trójpoziomowe skrzyżowanie kolizyjne na świecie. (16)

    Zostawić kładkę, wymienić schody na ruchome i będzie git.

    • 363 53

    • I wykopać tunel jako czwarty poziom!

      • 52 7

    • (1)

      I schody ruchome beda nieczynne jak na dworzec pks...

      • 36 2

      • oj no po 20 latach czasem są czynne...

        ale tylko w górę :)

        • 27 0

    • nie jedyne bo przy Okopowej tez takie jest

      3 poziomy i światła

      • 30 0

    • Przed reorganizacją ruchu drogowego skrzyżowanie to było słynne z rego, że aby na nim zawrócić samochód musiał czterokrotnie zatrzymać sie na znaku "stop".

      • 33 1

    • Nie jedyne. Drugi taki unikat stoi przy Okopowej.

      • 13 0

    • Mała zmiana. (4)

      Windy dla samochodów na kładkę, a ludzi dołem po płaskim.

      Czyżby wtedy rozwiązanie stawało się idiotyczne, bo to Ty musisz drałować dookoła samochodem?

      • 14 8

      • a ja tam lubię chodzić, przez trawniki też nigdy nie przechodzę (3)

        Tobie też zalecam, spalisz trochę sadełka. Natomiast im więcej samochody będą kręcić i się zatrzymywać, tym więcej nawdychasz się ich spalin

        • 7 7

        • Szybciej jadący samochód też wytwarza więcej spalin (2)

          Więc i tak mnie przytruje.

          • 5 5

          • Nie masz racji. Albo masz, ale tylko w połowie.

            • 0 0

          • Tyle spala ile ma obrotow + kilka innych malych kwestii, a im jedzie szyciej, tym mniej tego zostawia, czyli, samochod im wolniej jedzie, tym wiecej syfu zostawia w miejscu na okolo siebie.

            • 1 0

    • Mylisz się

      Kładki nie wlicza się do skrzyżowania więc są tylko 2 poziomy.

      • 2 1

    • Jest jeszcze drugie cudo

      Okopowa/Armii Krajowej/Podwale Przedmiejskie - trójpoziomowe kolizyjne

      • 6 1

    • ide sobie pochodzic póki jeszcze stoi. kto ze mną?

      • 5 1

    • proponuje jeszce dołaczyc do kladki gondole:)

      • 0 0

    • Ślimak ślimak wystaw rogi.

      Schody ruchome to oczywiście rzecz nie do zrobienia (będą działały jak te prowadzące do dworca PKS w Gdańsku, czyli pół roku działania - dwadzieścia lat niedziałania). Ale możnaby stosunkowo niedużym kosztem zbudować podjazdy w kształcie ślimaka (takie jak kiedyś było w Łazienkach Północnych w Sopocie), co ułatwiłoby dostęp dla niepełnosprawnych, wózków dziecięcych i rowerów.

      • 2 0

  • Ta kładka miała być dojściem do planowanego kompleksu handlowego... (13)

    Niestety kompleks nie powstał . Sama kładka natomiast to dzieło wręcz monumentalne i gigantyczne. Pamięta czasy jak budowano osiedla w mieście dla ludzi i rodzin, zamiast pod wynajem krótkoterminowy na tarło ze studentami XD

    • 361 28

    • Święte słowa (1)

      szerokość nowej projektowanej kładki tego dowodzi - nie miną się dwa wózki dziecięce

      • 32 2

      • To fakt

        Nowa kładka powinna być szersza. Rowery, wózki itp.!!
        Projektanci uwzględnijcie to, nie zawsze trzeba trzymac sie wielkosci minimalnych!

        • 15 0

    • bez obaw

      będzie centrum handlowe i magazyny - kwestia niedalekiej przyszłości

      • 8 3

    • (3)

      "budowano osiedla w mieście dla ludzi i rodzin" - heheh, i dlatego budowano właśnie takie kładki, które były bardzo "pomocne" pieszym, musieli nadrabiać kawał drogi, aby przekroczyć autostradę dla kierowców.

      • 25 15

      • (2)

        Ciesz się, że żyjesz w mieście w którym sypialnie w większości projektowano za prl. Dzięki takim rozwiązaniom Gdańsk jeszcze całkiem nie stanął w korkach a do każdej dzielnicy jest przynajmniej jedna duża droga dojazdowa, i choć trochę zieleni (w odróżnieniu od osiedli budowanych teraz-beton wszędzie).

        • 28 5

        • Tylko teraz na tych trawnikach stawiają nowe osiedla.

          • 3 2

        • Niestety usilnie niszczy sie to co kiedyś zaplanowano. Bo teraz nowa moda na ulice kolizyjne, wolny tramwaj, plombowanie każdego wolnego miejsca bez nawiązania do tego co już jest już zbudowane.

          • 12 2

    • ja pamiętam, ty pamiętasz, oni pamiętaja (1)

      Kładka pamięta te czasy ?

      • 2 1

      • Antropomorfizm

        • 5 1

    • Przywrocic Lotnisko a ten taras widokowy zostawic. lotnisko juz nie lecha walesy.

      • 0 2

    • Ta kładka była wybudowana na przyjazd Jana Pawła II wy nieuki!

      • 0 3

    • natomiast wokol parku mogy tylko powtac domki - do 2 pieter!

      Czyli cala deweloperka wokol parku jest nielegalna!

      • 0 1

    • z tego co pamiętam to nie miała być kładka dla pieszych, tylko 2 jezdnie dla samochodów.Nazywano to estakada, która miała mieć wylot bezposrednio na Grunwaldzką

      • 0 0

  • Można wysadzić wtedy to potrwa tylko chwilę! (6)

    • 142 14

    • robiłeś testy na mózgu?

      tego wysadzania?

      • 3 13

    • po zniszczeniu kładki adamowicz uwolni nowe tereny pod zabudowę dla deweloperów:) (2)

      • 18 4

      • Ja mam mieszkanie

        To inni już nie muszą mieć!

        • 1 4

      • A Kacperek dla swoich deweloperów np.Grabowckiego

        • 0 0

    • Jestem przekonany, ze wyburzyc nalezy urzednikow. to jest dawno ich bylo trzeba wymienic. zrobili sobie dozywotnie posadki.

      • 1 1

    • Bolek przeskoczy

      • 0 0

  • (8)

    W pierwszym etapie rozbierzemy, a potem się zobaczy...

    I się okaże, że w poprzek trzeba zbudować wysoką kładkę, ale to drogo, więc niczego nie będzie.

    • 213 14

    • pytanie za 100 pkt - do ilu wypadków z udziałem pieszych i samochodów doszło na kładce (4)

      a ile na standardowym przejściu dla pieszych

      • 21 2

      • Do ilu wypadków doszło na promie

        A do ilu w tunelu pod Martwą Wisłą?

        • 4 4

      • do ilu wypadków dochodzi na "bezkolizyjnych" skrzyżowaniach autostrad? (2)

        większość wypadków zdarza się na prostych drogach w okresach dobrej pogody i widoczności.

        • 2 5

        • minusujący nie myślą czy co?

          jak można podważać fakty?

          • 1 1

        • Jakieś dane na potwierdzenie tej tezy?

          • 0 0

    • Będzie, będzie. Czym drożej tym lepiej.

      Znajomi królika już się cieszą.

      • 4 0

    • (1)

      Dwa zdania bardzo mnie zaciekawily z artykulu. Zdecydowano sie na najbardziej radykalna opcje ale najdrozsza (czytajac dalej wyburzenie), a w dalszej czesci pisza, ze utrzymanie byloby za drogie. Hmmm bardzo ciekawe.

      • 4 0

      • czyli znow klamia, jak w tekscie o tej klapie saur neptuna.

        • 4 0

  • powinno być naziemne przejście i przejazd dla rowerów! (36)

    • 90 245

    • (3)

      No kurka z tymi rowerami waszymi !!!!

      • 57 22

      • i co mamusia nie nauczyła jeździć rowerkiem? (2)

        stąd te antyrowerowe kompleksy!

        • 10 23

        • a ciebie uczyl ksiac

          • 2 2

        • Ciocia nauczyła, bo Mamy nie było stac na rower.

          • 0 0

    • przecież zrobili wam przejazd dla rowerów pod kładką za publiczne pieniądze (27)

      siły nie starcza na podjazd ?

      • 47 13

      • Ooo.. tak wymalowano linię na jezdni. (20)

        Pędzące tiry i dzieci na rowerach kilka centymetrów od nich.
        Ten kto to wymyślił powinien zostać z tego mostu strącony.

        • 22 38

        • i za to "wymalowanie" ktoś wziął grube pieniądze

          wymalować potem zburzyć i namalować jeszcze raz

          • 21 2

        • (6)

          Po pierwsze tiry tamtędy nie jeżdżą, a dzieci nie mają prawa jeździć po ulicy bez opieki

          • 34 4

          • (5)

            Dziecko od lat 10 (to naprawdę nie jest dużo) porusza się rowerem na tych samych prawach, co dorosły - tak stanowią przepisy.

            • 9 6

            • takie dziecko ma prawo czuć się bezpiecznie na jezdni (1)

              i być bezpieczne.

              Zwykle jest bardziej bezpieczne na pasie na jezdni niż w momencie przejeżdżania przez prostopadłą jezdnię - skrzyżowanie wydzielonej ddr z jezdnią ulicy podporządkowanej.

              • 7 4

              • Zwłaszcza jest bezpieczne na pasie rowerowym pod kładką.

                • 0 1

            • karta rowerowa (2)

              ale, takie dziecko, musi najpierw zdobyć kartę rowerową, aby móc się poruszać po trasie rowerowej, w pasie jezdni, nawet pod opieką rodzica. Może by to zacząć sprawdzać i dawać mandaty, od razu poprawi się bezpieczeństwo. A na tych samych prawach to dopiero po 16 roku życia (ale też tylko z kartą rowerową), a od 18 bez karty rowerowej na pełnych prawach.

              • 8 3

              • Nie jesteśmy w stanie zmusić prawie połowy kierowców do zrobienia przeglądu

                A Ty myślisz, że karty rowerowe trzeba sprawdzać?

                • 5 3

              • Jak kierowcy zaczną respektować 50 lub 30 km/h po mieście

                ...Nie parkować gdzie nie wolno, nie przejeżdżać na czerwonym, nie wyprzedzać na pasach - wtedy możemy zabrać się za tych mniej niebezpiecznych i wolniejszych uczestników ruchu i sprawdzać im karty rowerowe.

                A na razie to jest co robić

                • 7 6

        • ooo tak, zaczęło się, biedni uciskani rowerzyści (8)

          rowerzyści: nie jeździmy "śmieszkami", żądamy pasów rowerowych z taką samą nawierzchnią jak na jezdni bo to dyskryminacja naszych pojazdów! Po ścieżkach my nie mamy obowiązku jeździć.

          urząd: proszę, macie pas rowerowy w poziomie jezdni, z taką samą nawierzchnią, śluzami i skrętami.

          rowerzyści: o pacz janusz, wymalowali farbo linię na ulicy; to nie jest pas rowerowy, to niebezpieczne itp itd

          • 32 17

          • Da się to bardzo łatwo rozwiązać (6)

            Fotoradar ustawiony na przepisową prędkość i solidne mandaty.

            Jak debile przestaną tam jeździć po 90, nagle problem zniknie.

            Co z tego, że mamy dobre rozwiązania, kiedy motłoch jest zbyt tępy, żeby zrozumieć kodeks drogowy?

            • 15 7

            • (4)

              90 pod wiaduktem, tam gdzie są pasy rowerowe?! Ładnie cię poniosło...od świateł ze strony morza nie ma szans się tak rozpędzić, to samo z drugiej strony od skm-zbyt ostry skręt żeby cisnąć.

              • 13 4

              • (3)

                100 konny samochód ważący 1,5 tony potrzebuje 92m żeby rozbujać się z 20km/h do 90km/h.
                Od skrzyżowania do początku tunelu jest 160m.

                • 4 7

              • (1)

                O jakim ty tunelu mówisz przy pasach rowerowych na JP2?!

                • 5 0

              • Czepiasz się szczegółów ;p

                Jak się jedzie dołem wygląda zupełnie jak tunel.
                Powinienem napisać do wiaduktu.

                • 2 2

              • Mam kamerkę z gpsem. Sprawdzę to przy najbliższej okazji czy uda się na tym krótkim odcinku z czerwonego światła rozpędzić do 90

                • 0 0

            • Piszesz towarzystwach?

              • 1 1

          • Ide o zklad ze jak zrobia tam swiatla to beda jezdzic po przejsciu dla pieszych

            • 13 1

        • Ta jezdnia zostala poszerzona

          • 2 2

        • (1)

          A skąd taka awersja do jazdy rowerem jezdnią? Jezdnia dla pojazdów jest domyślną częścią drogi, rower jest jednym z nich i jego miejsce jest właśnie na jezdni. O wiele lepiej dla pieszych, rowerzystów i kierowców jest gdy są pasy rowerowe, a nie ddr wydzielone z chodnika (oczywiście kosztem jego szerokości)

          • 2 1

          • zaraz zostanę zminusowany ale co tam

            Awersja jest tylko i wyłącznie dlatego, że rowerzyści często gęsto mają głęboko w nosie jakiekolwiek zasady i zachowania na jezdniach-poruszają się tam gdzie nie powinni (ddr/cpr obok), są nieprzewidywalni (np omijanie dziur w skrajni), wymuszanie pierwszeństwa, skakanie raz na chodnik raz na jezdnię, olewanie sygnalizacji (duuużo częściej widzę rowerzystę na czerwonym niż kierowcę samochodu) i jazda utrudniająca jazdę innym np.jechanie parami przy dużym ruchu.

            A ewenementem to już w ogóle są "kolarze ja mam szosówkę". Ci to zachowują się jakby byli świętymi krowami na drogach. Taka elyta. Pojazd uprzywilejowany. Dla takich to dyshonor i hańba żeby przyczepić sobie lampkę bo te kilka gramów więcej sprawi że " nie zrobi założeń treningu". Szkoda, że w razie wypadku po ciemku z takim, kierowca samochodu nie odpowiada jak za idiotę tylko jak za człowieka.

            I piszę to jako kierowca samochodu, motocykla i rowerzysta.

            • 11 0

      • Rowerzystom sił starcza (5)

        Za to kierowcom chyba nie bardzo, w końcu od wciskania sprzęgła nogi bolą.

        • 10 12

        • (1)

          Widzisz ty kupujesz rower ekektryczny a ja na autoacie jezdze

          • 6 3

          • to tym bardziej na światłach lżej Ci stać, niż pieszym na nogach

            chyba, że fotele niewygodne, ale wtedy na siedzący tryb życia dobrze jest przestawić się na rower, a nie tylko crossfit od święta :)

            • 6 7

        • (2)

          oj chyba rowerzystom też sił nie starcza skoro domagają się darmowej podwózki komunikacją miejską i SKM

          • 10 6

          • Kierowcom też nie starcza, do Szwecji promem płyną z samochodem, zamiast jechać dookoła...

            • 10 8

          • Jako rowerzysta zawsze ten pomysł krytykowałem. Oczywiście nikt nie broni przewozić roweru (a można np do serwisu jak się coś zepsuje) ale za normalną opłatą.

            • 2 0

    • (2)

      Tam jest przejazd dla rowerów. Ale pod górkę, a to jest dramat "kolarzy".

      • 27 12

      • dramat "kolarzy"

        za to dla rowerzystów rozwiązanie idealne :)

        • 13 1

      • Przejazdu tam nie ma, jest pas rowerowy. I fakt, jest lekko pod górę, ale nie przesadzajmy, babcie na 40 letnich ukrainach pod takie "górki" podjeżdżają.

        • 2 0

    • Pindorzyści się burzą :P

      • 6 3

  • Wpisala sie w krajobraz (11)

    Ale jest niebezpieczna dla kierowcow i niefunkcjonalna dla pieszych. Stan techniczny woła o pomstę do nieba

    • 139 52

    • Nie „wpisała się w krajobraz”

      Tylko Ty się przyzwycziłeś.

      • 23 25

    • (1)

      Brzydactwo

      • 14 14

      • Nie mów tak o niej

        • 22 3

    • a dlaczego niebezpieczna dla kierowców ? (5)

      spadają jakieś elementy konstrukcyjne ? Nie zauważyłem.

      • 9 7

      • filary przesłaniają widok, przez co dochodzi do stłuczek (4)

        • 6 4

        • (2)

          A co kierowcom nie przeszkadza? Nawet samochód obok. Jak jedzie gamoń to nawet bedzie stluczka z powodu wiatru

          • 11 4

          • albo deszczu, zwłaszcza na obwodnicy. (1)

            Filary nie przeszkadzają, gdyby przeszkadzały, to nadal byłyby znaki STOP, a są usunięte, znaczy, nie jest tak źle.

            • 6 1

            • Filary przeszkadzają juz mniej... ale elementy odpadają i to widać gołym okiem.... zimą zjazdy robią za lodowisko....

              • 0 0

        • jedz wolniej obwodnica - a nie przez Zaspe!

          • 0 0

    • Integralna czesc Zaspy!!!

      Mieszkancy korzystaja codziennie!

      • 0 0

    • jest bezkolizyjna i bezpieczna dla pieszych

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane