• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści zyskają własne pasy na al. Jana Pawła II

Krzysztof Koprowski
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór. Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór.

W ciągu al. Jana Pawła II w Gdańsku powstaną wydzielone w jezdni pasy rowerowe. Kierowcy na rozwiązaniu nie ucierpią, ponieważ zachowane zostaną po dwa pasy w każdym kierunku. Inwestycja gotowa powinna być już na tegoroczny sezon wakacyjny.



W jaki sposób powinna być wykonana infrastruktura rowerowa w ciągu al. Jana Pawła II?

Infrastruktura rowerowa w ciągu ul. Jana Pawła II to obecnie dwa całkowicie odmienne światy. Między al. Rzeczypospolitej a ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska istnieje szeroka, wydzielona z jezdni droga rowerowa z barwionej masy bitumicznej (asfaltu).

Na odcinku między kładką a ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Droga rowerowa, o ile można ją tak w ogóle nazwać, powstała poprzez wydzielenie jej białą farbą z krzywego chodnika i fragmentów dawnego pasa startowego. W wielu miejscach jest ona przerwana w związku z doraźną wymianą chodnika oraz nowym układem drogowym wokół powstającego osiedla mieszkaniowego.

Ponadto na wysokości szpitala zobacz na mapie Gdańska infrastruktura dla rowerzystów "przechodzi" na drugą stronę, zmuszając tym samym rowerzystów zmierzających w stronę mola do dwukrotnego przekraczania alei - najpierw przy szpitalu, potem na skrzyżowaniu z ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska.

  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Pod al. Rzeczypospolitej także zostaną wykonane pasy rowerowe.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Pozostałość drogi rowerowej na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Przejazd na drugą stronę alei w rejonie szpitala.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
Już wkrótce taki stan przejdzie do historii. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce jeszcze w kwietniu rozpocząć prace budowlane nad wydzielaniem w jezdni jednokierunkowych pasów o szerokości 1,5 m na odcinku kładka - ul. Czarny Dwór. Planowany termin zakończenia robót to czerwiec br.

W ramach inwestycji powstaną także śluzy rowerowe oraz przejazdy w poprzek alei, na wysokości istniejących przejść dla pieszych. Nowa organizacja ruchu przewiduje pasy rowerowe wzdłuż jezdni pod al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Będą się one łączyły ze wspomnianą wcześniej wydzieloną drogą rowerową. Będzie również możliwy łatwy wjazd na parking przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, a dalej na drogę rowerową do molo.

Kierowcy na nowym rozwiązaniu nie stracą. Nadal będą dwa pasy ruchu, a w niektórych miejscach szerokość całej jezdni zostanie poszerzona, by zapewnić minimalną ich szerokość. Pojawią się dodatkowe sygnalizatory dla aut i rowerzystów oraz wyregulowane zostaną wpusty deszczowe.

Czy nie lepiej jednak było zachować spójność w prowadzeniu drogi rowerowej na całej alei i kontynuować jednostronne wydzielanie obok jezdni infrastruktury dla rowerzystów?

- Pasy rowerowe w al. Jana Pawła II są tym momentem, kiedy widzimy zmianę polityki rowerowej miasta. Chcemy zacząć stosować wypracowane i ustalone rozwiązania dla dróg rowerowych [m.in. w Systemie Tras Rowerowych - dop. red.]. Na odcinku bliżej torów kolejowych projekt drogi rowerowej był na tyle zaawansowany, że nie dało się go już zmienić. Pasy rowerowe są ponadto tańszym rozwiązaniem - przekonuje Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Fragment dokumentu STeR dotyczący pasów rowerowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • A rowerzyści i tak będą jeździć jezdnią (14)

    lub częściowo swoją drogą by potem "zeskoczyć" na jezdnie nie martwiąc się, że może to zmylić kierowcę ... Ile razy w Sopocie jedzie kolarz jezdnią mając w pobliżu drogę rowerową. Bardzo często. Poza tym cykliści są niekonsekwentni. Chcą być traktowani jako pełnoprawni uczestnicy ruchu, ale jednocześnie zachowują się wybiórczo:
    1/ jest czerwone to dla wszystkich. Cyklista wskoczy jednak na chodnik, aby potem znowu wcisnąć się na jezdnię
    2/ Oświetlenie kosztuje z 10-20 zł a część jeździe bez żadnego oświetlenia,

    • 79 53

    • To pasy rowerowe W JEZDNI ! (7)

      Nie można z nich "zeskoczyć na jezdnię" bo już się na niej jest. Można co najwyżej zmienić pas ruchu jeśli chce skręcić w lewo.

      • 17 20

      • jeżeli już to "na jezdni" (3)

        Nie zrozumiałeś sensu wypowiedzi Mariana

        • 15 10

        • (2)

          Spójrz na pytanie w ankiecie. Tam stoi napisane "w jezdni".

          • 6 5

          • Akurat "redaktory" Trójmiasta.pl nie są (1)

            mistrzami języka polskiego

            • 6 6

            • ale to ma sens

              "w składzie jezdni samochodowej, a nie jako osobna jezdnia drogi rowerowej"
              jest bez sensownie długie,
              a jak kto nie rozumie skrótowca, nie powinien pisać komentarzy

              redakcja nie zrobiła błędu

              • 7 3

      • " Można co najwyżej zmienić pas ruchu jeśli chce skręcić w lewo." (2)

        Od tego będą śluzy.

        • 6 1

        • Nie do końca (1)

          Śluzy działają tylko na czerwonym świetle. Jak jest zielone to się jedzie normalnie, tak jak samochody.

          • 7 2

          • Ale śluza jest lwłaśnie po to, żeby w ogóle dało się skręcić, bo po pasach dla samochodów auta jadą ok 7 i raczej dwóch pasów nie da się płynnie przejechać. Jak dojedziesz do śluzy na zielonym, to masz pecha i wtedy lepiej poczekać na czerwone i spokojnie przejechać przed nosami kierowców. Wbrew pozorom to się rzadko zdarza. Śluzy mają sens tam, gdzie ruch jest duży, na Wita Stwosza to tylko nieudany eksperyment. Na JP, czy Rzeczpospolitej jak najbardziej

            • 1 1

    • A trole będą trolować :)

      • 5 2

    • blachosmrody won i tyle w temacie (3)

      • 4 9

      • (2)

        A moze pedalaze w obcislych gaciach won?

        • 7 4

        • bo Ci staje na widok męskiego tyłka? (1)

          • 3 1

          • dokłądnie. może podobają mu się te ...

            przylegające do męskich powabnych częsci ciała spodenki?
            mnie się podobają. są takcy męscy. ech.

            • 2 1

    • no jak będą mieli pasy na jezdni, to trudno, żeby czym innym się poruszali

      • 0 0

  • (4)

    i dobrze!
    Niech Gdańsk będzie rowerowym Amsterdamem

    • 63 44

    • Jeśli Amsterdamem to z całym dobrodziejstwem.... (2)

      1/ traweczka
      2/ panienki

      • 20 4

      • (1)

        najpierw rowery
        potem liberalne prawo
        potem forsa
        dopiero potem panienki i trawa

        • 5 8

        • Nie, najpierw panienki

          Rowery mogą poczekać

          • 6 2

    • ścieżki rowerowe

      tyle że tam są ścieżki rowerowe !!!!

      • 0 0

  • To pierwsze pasy rowerowe na tak dużej ulicy (9)

    Są na Wita Stwosza i na Rajskiej ale tam jest mały ruch. Ciekawe jak to się sprawdzi w praktyce. Mam nadzieję nauczy rowerzystów zjeżdżać z chodnika. Ja na pewno będę korzystał bo często tam przejeżdżam rowerem.

    • 44 11

    • a wiesz jaka tam jest srednia predkosc szanownych kierowców? (4)

      • 3 7

      • (3)

        Wiem i dlatego jestem ciekaw jak to się sprawdzi w praktyce :) Pasy dla samochodów będą węższe więc pewnie pojadą trochę wolniej. Zobaczymy.

        • 10 2

        • Na pewno wszyscy się musimy tego nauczyć i się przyzwyczaić. I roweraki i kierowcy. (2)

          Może damy radę. Inni dali, przecież nie jesteśmy DUŻO tępsi (?).

          Dla mnie ideałem są pasy (a nie DDRy) w Kopenhadze. Są ciutelek oddzielone od pasów samochodów (mały krawężnik) i porządnie od chodnika (DRUGI krawężnik)

          To dla mnie ideał. Nawet kolorowej farby nie trzeba maziać. Nawet znaków rowerka nie trzeba. Wszyscy widzą wszystko, a ewent pomyłkę kierowca poczuje.

          • 10 2

          • (1)

            Z tymi krawężnikami to mam mieszane uczucia. Kiedyś w nocy mało się nie wywaliłem o krawężniki na Wojska Polskiego, na zakręcie na wlocie Zamenhofa. To broń obosieczna.

            • 0 3

            • bo tam na WP są rąbutne krawężniki

              w Koboen takie oddzielają pas rowerowy od chodnika,
              a te co oddzielają pas rowerowy od samochodowych maja może centymetr.

              szkoda, że tu nie można wklejać zdjęć, ale możesz wygooglać.

              np http://www.zm.org.pl/img/img.127/kopenhaga-128-dzieci09.jpg

              • 4 0

    • Miasto idzie na łatwiznę - trochę farby i inwestycja zaliczona (3)

      na tym odcinku ścieżka rowerowa jako przedłużenie ciągu Rzeczypospolitej w stronę morza powinna być czerwona, bitumiczna jak na wszystkich odnogach w stronę Jelitkowa. Po otwarciu tunelu Panowie Urzędnicy zostaną oświeceni, kiedy wzmorzony ruch samochodowy, w tym ciężarowy będzie zdmuchiwał rowerzystów z drogi.

      • 7 8

      • (2)

        Londyn robił te drogi rowerowe i robił, aż poszli po rozum do głowy, wykasowali więkdzość ścieżek i porobili pasy i śluzy. Na dużych ulicach pasy szerokie z kolorowego asfaltu, na małych i wąskich ledwie szerokości roweru i w dodatku samochody mają prawo jechać po nich jednym kołem, ale tylko gdy nie ma roweru. Dojeżdżasz do rowerzysty i ciągniesz się za nim, aż będzie miejsce do wyprzedzenia środkiem ulicy. Tal można coś takiego zrobić, ciekawe czy u nas też?

        • 8 4

        • (1)

          Wolę żyć w mieście typu Malmoe niż Londyn. Oddzielna droga rowerowa będzie zawsze bezpieczniejsza i komfortowa i dla kierowców i dla rowerzystów. Oczywiście nie wszędzie taką ścieżkę można zbudować (w zwartej zabudowie miejskiej), ale "pas startowy" nie jest takim miejscem.

          • 4 5

          • Żeby była bezpieczna, trzeba rowerzystów oddalić od skrzyžowania, żeby kierowca nie stukał się z samochodem. Skręcający w prawo samochód i jadący prosto rower to najniebezpieczniejsze miejsce na ddr. Można temu zapobiec, ale wymaga to przestrzeni. W Holandii takie coś się uważa za bezpieczne
            http://www.wired.com/wp-content/uploads/2014/06/FullResolution_ProtectedIntersection-1024x768.jpg

            • 4 0

  • Dziwne tłumaczenie (3)

    Zamiast położyć ścieżkę z masy bitumicznej na miejscu starej ścieżki i utrzymać konsekwencję względem odcinka między ul. Rzeczypospolitej a Hynka, to nagle wspominają o "wypracowanych rozwiązaniach". Pewnie włodarze miasta od developera budującego Aviatory nie wymogli w zapisie, że po zakończeniu budowy mają dołożyć się do chodników i ścieżek rowerowych.

    • 69 11

    • (1)

      Nie da się zachować konsekwencji bo trzeba jakoś przejechać pod kładką. Jedyny rozsądny sposób to razem z samochodami na jednokierunkowych jezdniach. Potem to już kontynuacja aby rowerzyści jadący w stronę morza nie musieli co chwilę zmieniać pasa ruchu.

      Jak zbudują do końca aviatory, to powinno dać się jechać uliczką równoległą do JP tuż przy budynkach, tam gdzie parkingi. Szczerze mówiąc spodziewałem się że takie właśnie będzie docelowe rozwiązanie ruchu rowerowego tam.

      Z kolei od Czarnego Dworu do szpitala, o ile dobrze pamiętam, jest miejscami dość wąsko i wydzielona droga dla rowerów mogłaby się nie zmieścić. Ale tu głowy nie dam.

      • 6 3

      • Teren poszedł pod centrum handlowe i teraz im sie droga rowerowa nie miesci...

        heh smieszne te standardy ich nowe

        • 6 4

    • Lepiej dostać

      widocznie mieszkanie za free niż DDR-y.

      • 2 0

  • Pytanie po co ? (11)

    Tam jest tyle miejsca i z jednej i z drugiej strony.... Skrzyżowań tez niewiele... można spokojnie osobną wydzielić.

    Ciekawe czemu nie zobligowano developera do odtworzenia drogi i chodnika przylegającego bezpośrednio przy inwestycji.

    Kolejne pytanie jak chcą wymusić na kierowcach by zwolnili?. Szeroka droga dwa pasy tam nikt nie jeździ 50kmh.

    • 43 18

    • (6)

      Ja jeżdżę

      • 9 4

      • (5)

        ja też

        • 7 2

        • i ja też (4)

          • 5 2

          • (1)

            Ja 45

            • 4 2

            • wolna i bezpieczna jazda nie boli

              I ja jeżdżę, brak rozumienia prostych reguł, zapamiętania i stosowania to problem wyniesiony już ze szkoły podstawowej. I konsekwencje są w życiu dorosłym. Pamiętaj i stosuj (różne zasady) bez przypominania, .........oceną niedostateczną, mandatem, upomnieniem itd. !

              • 6 2

          • i ja (1)

            • 5 1

            • ja też

              • 2 1

    • nie wiem czy nie zobligowano

      natomiast przy budynkach już użytkowanych "trasa" rowerowa była niedawno odmalowywana (chyba ZDiZ), na odcinku od wiaduktu Rzeczpospolitej kilkudziesięcio-metrowa traska do nowozamontowanych świateł istnieje, tak samo na Startowej przed wiaduktem trasa rowerowa urywa się niemal w połowie przed mostem, potem pojawia się ciąg pieszo-rowerowy - absurdy nad absurdami, ścieżki, trasy, wydzielone pasy ruchu - wszystko w ciągu jednej alei, bez ładu i składu. Mam nadzieję, że przynajmniej zamalują teraz te "nielegalne" ścieżki

      • 1 1

    • Ja zacząłem pchać auto, bo i tak jest szybciej niż jak jadę za kimś

      • 3 2

    • trzeba być ostrożnym

      • 0 0

    • ja jeżdzę 50km/h

      - tam właśnie i dzięki temu nie muszę co każde światła wyhamowywać do zera

      • 1 1

  • (5)

    Jest ściezka rowerowa, to po cholere jeszcze ich na ulicę wypychac?! Co to za chory zwyczaj..

    • 34 23

    • a jest? chyba czysto teoretycznie na mapach w urzędzie

      • 7 3

    • (3)

      Tam nie ma ścieżki tylko trochę farby na dziurawym chodniku - o czym zresztą piszą w artykule

      • 6 5

      • (1)

        Jest wyznaczone miejsce gdzie mogą jeździć rowerami to niech tam kurcze jeżdżą!!

        • 4 9

        • Przecież jeżdżą. A będą jeździć po nowo wyznaczonym miejscu - po jezdni.

          • 11 3

      • Dokładnie tak samo będzie

        po jednej zimie na ulicy, szumnie zwane "pasy rowerowe w jezdni". najlepiej wyglądają na na Wita Stwosza czy Ogarnej. Pusty śmiech panie Oficerze.
        A potem znów przybędzie km ścieżek rowerowych w papierach.
        Brawo. A może wreszcie pójdziesz oficerze po rozum do głowy i zrobisz coś raz a porządnie, by starczyło na 4-5 lat?
        Wpierw naprawcie nawierzchnię Jana Pawła by była gładka i bezpieczna a potem smarujcie schodzącą po jednej zimie farbką.

        • 1 1

  • a jak mają ściechę rowerową a jadą ulicą, to czy mogę autem jechać po ich scieżce ? (5)

    nie pytam o kodeks drogowy, bo rowerzystów on nie obowiązuje

    a i czy mogę, patrząc na rowery, trąbić(dzwonić) na przechodniów przechodzących po pasach ?

    • 25 19

    • Ile razy można powtarzać że kodeks drogowy obowiązuje rowerzystów i pieszych (4)

      Tyle że nie muszą mieć na to dokumentu. Ale jak najbardziej mogą dostać mandat za jego nieprzestrzeganie.

      Poza tym rowerzyści mogą jechać ulicą, jeśli ścieżka nie prowadzi w kierunku dokąd chcą jechać.

      • 6 5

      • (1)

        Takich egzotycznych pytań nie zadawano by, jak by policji zdarzało się jeździć rowerami. Pierwsza próba otrąbienia takiego rowerzysty, albo wymuszenia pierwszeństwa, odchudziła by trębaczom/wymuszaczom portfel.

        Potęga edukacji!

        • 9 3

        • mają rowery
          ale nie wiedzą w którą stronę kręcić

          • 3 2

      • "jeśli ścieżka nie prowadzi w kierunku dokąd chcą jechać" (1)

        to jak z hordą 'imigrantów'
        pojechali przez Rosję do Skandynawii, bo nie mieli scieżki do Niemiec

        logiczne

        to tak jakbym jechał z Witomina na Oksywie, przez Suchanino

        • 1 7

        • Ty się ciesz, ze jeszcze nie odkryli drogi przez Ukrainę. A prędzej czy później odkryją. Kupić wizę UA jest im taniej niż ruską.

          (ja się już uczę arabskiego, na wszelki zaś)

          • 0 3

  • Stop rowero terrorowi (10)

    Kolejny akt głupoty pod dyktando rowerowego lobby garstki osób.

    • 49 51

    • Chwila, ale przeciw czemu protestujesz? (6)

      Przecież ani kierowcy ani piesi nie stracą na tym. Ani jedno miejsce parkingowe nie zniknie. Na jezdni pozostaną dwa pasy dla aut tak jak do tej pory. To o co ci chodzi?

      • 15 7

      • (4)

        o nic zapewne idiotka jojczy bo temat rowerów i ruchu rowerów po mieście tak na niektórych pacanów działa, nie mają nic sensownego do powiedzenia ale rzygną DLA IDEI

        • 14 10

        • tym bardziej ze lepszy byłby wariant odrębnej drogi rowerowej. (3)

          Ktoś dał d**** i nie wymusił tego na developerach i próbuje to naprawić najtańszym kosztem twierdząc że takie są nowe standardy :D

          • 6 6

          • (2)

            a morze nauczyli się czegoś po tym starciu we Wrzeszczu http://goo.gl/LHzTDZ ?

            nawet urzędnikom zdarza się czegoś nauczyć...

            • 2 1

            • ??? (1)

              Morze można czegoś nauczyć?

              • 0 2

              • spellczesker suxx ;-)

                • 4 1

      • jęczy dla samego jęczenia

        • 4 1

    • chciałabyś żeby ta "garstka" przesiadła się do samochodów ?

      Na samej 3-go Maja jest ich prawie 600 dziennie W LUTYM !!
      Będziesz miała więcej czasu na malowanie się w samochodowym lusterku.
      Dodatkowy poświęcisz na szukanie miejsca do parkowania.

      • 17 3

    • rowerowy Gdańsk górą łosiu pseudo automobilisto

      • 10 6

    • Zofia, idz do Biedry kiełbasy kupować. i tłustą d..pą zasiądź w fotelu. To nikt Ci na rowerze nie będzie przeszkadzał

      • 5 2

  • (5)

    takich rozwiązań powinno być jak najwięcej skończyłoby się zajeżdżanie drogi rowerzystom na przejazdach rowerowych które są dla rowerzystów najniebezpieczniejszymi miejscami i dochodzi tam do niezliczonej ilości utarczek oraz sporej liczby kolizji poza tym wydzielanie dróg rowerowych na chodniku oznacza że pieszym zabiera się większość miejsca dla nich stąd kolejne punkty zapalne kolizje niepotrzebne nikomu pyskówki

    • 25 23

    • mysle ze akurat tu lepiej sprawdziłaby się osobna droga rowerowa (tym bardziej ze miejsce jest ) (1)

      pasy rowerowe są dobre na jezdniach z dwoma pasami (w obu kierunkach), tam gdzie jest duża liczba skrzyżowań i jest strefa tempo 30.
      Tutaj raczej ktoś próbuje eksperymentować jak najniższym kosztem.

      "Apartamenty" obok posprzedawali ( naprzeciw będzie galeria handlowa), dziwne ze mieszkańcom nie przeszkadza stan chodnika i tej pseudo drogi rowerowej wzdłuż ich wieżowców....

      • 4 6

      • ja jeździłem na rowerze pod koniec lat 90 kiedy dróżki rowerowe można było na palcach liczyć i jeździło mi się normalnie człowiek wiedział jak i którędy ma jechać a nie jak teraz walną gdzieś kawałeczek czerwonego chodnika i martw się ty człowieku jak na to wjechać jak z tego zjechać którędy tym dojechać itd nie posprzątane syf ulice w Gdyni liżą poza zimą 2X w tygodniu drogi rowerowe?Może z raz w roku wala się szkło 2X w ciągu miesiąca rozj. sobie oponę weszło szkło wielkości obciętego paznokcia po co to komu na tych durnych dróżkach rowerowych ani się rozpędzić co chwila albo pieszy albo rolkarz albo pełen ludzi przystanek żadna przyjemność i strata czasu

        • 7 2

    • (2)

      A wystarczy, że rowerzyści zachowają ostrożność, a nie pędzą jak strusie po przejazdach i kolizji będzie mniej

      • 5 5

      • to po ch.. mi rower mam się wlec 5 km/h?A to przejazd rowerowy i taki dureń za kierownicą jak ten płaczek co skamlał że mu rowerzysta autko pogłaskał butem a to blokujący drogę bufon który musi stanąć na przejeździe pomimo że przed nim już stoi samochód a to przystanki pełne ludzi stojących na drodze rowerowej po co mi to barachło skoro jadąc jezdnią jadę sobie prawie 40 km/h nikt mi nie wyskoczy pod koła pieska ze smyczą w poprzek drogi nie spotkam

        • 11 6

      • przecież za 90% takich wypadków odpowiadają kierowcy którzy nie znają przepisów ja sam gdybym nie uważał byłbym już sto razy potrącony przez zwykłych imbecyli którzy nie wiedzą że zielona strzałka to nie jest zielone światło i nie wpada się na przejazd rowerowy pełnym gazem by zatrzymać się na nim lub za nim i czekać na możliwość wjazdu na drogę z pierwszeństwem

        • 9 4

  • Niebezpieczne dla dzieci (11)

    Często jeżdżę tam rowerem z dzieckiem na plażę . Obawiam się że niestety jazda z dzieckiem po drodze stwarza duże zagrożenie dla jego życia. Jest to bardzo źle rozwiązanie, będę musiał jeździć po chodniku. Wydzielenie pasa na drodze jest zapewne efektem złej umowy z deweloperem. Z tego co pamiętam jak powstawały na tej ulicy nowe getta to była mowa, że deweloperzy pozostawia (zbudują) w tym miejscu nowe ścieżki rowerowe, ale życie pokazuje, że chyba znowu ktoś "zarobił" na inwestycji.

    • 51 20

    • (3)

      Statystycznie, pasy rowerowe są dużo bardziej bezpieczne wydzielone drogi dla rowerów, więc Twoje obawy są nieco przesadzone. Kwestia przyzwyczajenia i nauczenia dzieci odpowiednich zachowań i bez trudu można śmigać. Polecam.

      • 9 8

      • Ja nie myślę o dzieciach (2)

        Ja nie myślę o zachowaniu dzieci na wydzielonym pasie dla rowerów. W tym przypadku większym zagrożeniem nie są dzieci a osoby poruszające się samochodami. Jeżeli tam jeździsz to wiesz doskonale, że daleko im od zachowania podstawowych zasad ruchu drogowego, tj. Prędkość, nagle zmiany pasów bez ostrzeżenia itp.

        • 4 9

        • dlatego do kompletu z pasami dla rowerów, powinni być policjanci na rowerach

          A póki się nie da odspawać ich tłustych d*psk od kijanek, pasom dla rowerów będą grozić tępe dzidy w samochodach. Jeżdżą buspasami, będą jeździć i pasami rowerowymi.

          • 10 3

        • rozumiem, że DDR wzdłuż Grunwaldzkiej jest bezpieczniejsza?

          w ciągu roku zginęła tam jedna osoba, a dwie inne miały sporo szczęścia, bo jakieś głąby wypadły z drogi przy konsulacie. Takie to bezpieczne to "wydzielenie"

          • 6 4

    • (2)

      jakie getto? puknij sie w czoło. to, ze ktoś nie chce mieszkać w bloku z wielkiej płyty z obsikaną klatką schodową, nie znaczy, że zamyka sie w getcie. Żółć niektórym mózg zalewa.

      • 7 7

      • I tak mieszkasz tylko w bloku (1)

        A obsikane klatki schodowe to kwestia czasu

        • 5 2

        • Sąsiad na wyciągnięcie reki

          I sąsiad z sąsiedniego bloku na wyciągnięcie ręki dla lepszej asymilacji w nowym klocki.

          • 3 2

    • (2)

      jezeli dziecko nie ma 10 lat to nawet musisz jechac po chodniku

      • 4 0

      • może nie musi (1)

        • 2 3

        • musi musi

          w Polsce legal wjazd na drogę dla rowerów jest OD 10 tego roku zycia
          a rodzic towarzyszacy dzieciakowi ponizej 10 roku
          ma wg polskiego PoRD chodnikować wraz z nim

          taki duralex

          • 8 0

    • Też jesteś z getta,

      Tyle, że intelektualnego.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum